Joan Martin PSC Salt

L’alcaldable socialista Joan Martin destinarà els ingressos per multes de trànsit a subvencionar el transport públic a tots els saltencs 

L’alcaldable del PSC, Joan Martin, va anunciar ahir la seva proposta estrella: que les línies 3 i 4 i la línia 9 -que porta la UdG a Montilivi- de l’ATM de Girona passin a ser gratuïtes pels veïns de Salt. Els socialistes recorden que només amb drets reconeguts de l’últim any ja són 6 milions d’euros en multes de trànsit i que una part es podria destinar a subvencionar el transport gratuït. Martin ha argumentat que «si volem fomentar un gran canvi de la mobilitat a l’àrea urbana, posar multes no només és l’única manera: cal fer un gran canvi de mentalitat cap al transport públic». El PSC afegeix també que «en l’actualitat i des de fa anys» les línies 3 i 4 són les úniques rendibles de l’àrea urbana de Girona.

Joan Martin ha recordat que «amb la instal·lació de radars i les zones blaves i verdes d’aparcament, l’Ajuntament ha disparat els ingressos per sancions fins als 6 milions d’euros de drets reconeguts». El candidat socialista assenyala que una part es destinaria a «tenir un transport públic de qualitat i absolutament gratuït per tothom que viu a Salt». Martin recorda que cada dia són milers de persones de Salt que usen el transport públic i argumenta que «els augments dels preus públics han sigut un càstig per a la gent que el fa servir per anar a treballar o estudiar o fins i tot per aquell que busca feina».

Martín denuncia que «les tarifes existents són abusives respecte de la capacitat adquisitiva mitjana de la població de Salt». En aquest sentit, recorda que el preu del bitllet és dels més cars d’Espanya. «Cal apostar per una vertadera tarifació social del transport, ja que durant els anys de crisi no s’ha aprofitat per reduir l’ús del vehicle privat a l’àrea urbana i Salt ha de ser un exemple», remarca.

Anar amb bus des del naixement
El candidat socialista remarca especialment la voluntat de «donar absolutament de franc la targeta de bus a tots els nens de fins a 12 anys del municipi per començar a canviar els hàbits cap a una mobilitat de futur». L’objectiu és que «des del naixement s’acostumin a usar el bus com a principal vehicle de transport a la ciutat».

FER UN COMENTARI

Si us plau, introdueixi el seu comentari!
Si us plau, introdueixi el seu nom aquí