El Premi a la Millor Comunicació ha estat per a un pla per potenciar la confidencialitat al CAP i el Premi al Millor Pòster, per a un treball sobre un xat intern per a professionals.

Prop de 1.200 administratius sanitaris de l’Institut Català de la Salut, procedents d’arreu de Catalunya, han participat avui a l’onzena edició de la Jornada d’Administratius Sanitaris de l’ICS, centrada en l’atenció als usuaris dels centres de salut d’atenció primària i hospitalària. La Jornada s’ha celebrat al Palau de Congressos de Girona en un ambient molt participatiu, amb debats entre els ponents i el públic sobre tres grans aspectes de la relació dels professionals sanitaris amb els usuaris: la facilitat de l’accés als serveis assistencials, la confidencialitat de les dades personals i la participació de la ciutadania mateixa en l’accés al sistema sanitari.

La Jornada ha estat inaugurada pel director gerent de l’ICS, Josep Maria Argimon; el gerent del CatSalut a Girona, Miquel Carreras, i el gerent territorial de l’ICS a Girona, Joaquim Casanovas. Seguidament, el cap de Cirurgia i director mèdic de l’Hospital de la Cerdanya, Josep Roig, ha fet la conferència inaugural sobre el canvi de model en la relació entre els professionals i els pacients.

Premis per a un xat intern de comunicació i una estratègia d’equip per millorar la confidencialitat en un CAP

En finalitzar la Jornada, s’han entregat els guardons als millors treballs presentats.

El Premi al Millor Pòster ha estat “Ens comuniquem”, d’Alba Holgado Cerezo, Cristina Tarancon, Joan Mora, Miquel Vidal, Yolanda Estany, M.Rosa Gasulla, del CAP Vilanova del Camí, de la Gerència Territorial Catalunya Central. Aquesta presentació explica els bons resultats de la introducció d’un xat entre professionals per millorar la comunicació interna i la confidencialitat de les gestions.

La millor comunicació ha estat per a “Millorem la gestió de la confidencialitat del pacient” de Sònia Cortada, Jordi Torres, Carmen Sánchez, Judit Tamarit, Montse Cubillo i Montserrat Ribes, de l’Equip d’Atenció Primària Bordeta-Magraners, de la Gerència Territorial Lleida. El Centre va adequar un espai físic d’atenció a la ciutadania, els professionals van fer una formació específica i van impulsar la gestió de la documentació interna amb l’ECAP administrativa i les noves tecnologies. El resultat de les accions va representar una atenció més “humanitzada”, una millor garantia de la intimitat i la confidencialitat, l’adequació del temps requerit per a cada demanda de la persona usuària, una reducció de les cues al taulell i, a la vegada, una atenció telefònica més acurada.

En total, els administratius sanitaris de l’ICS han presentat a la Jornada 333 treballs entre pòsters i comunicacions orals.

FER UN COMENTARI

Si us plau, introdueixi el seu comentari!
Si us plau, introdueixi el seu nom aquí