L’Institut Vallvera de Salt celebra el Premi Conviure que atorga el Parlament de Catalunya

L’Institut Vallvera de Salt ha guanyat aquest mes de maig el 12è Premi Conviure de Catalunya, organitzat per l’Associació d’Antics Diputats del Parlament. Es tracta d’un programa pedagògic en què els alumnes de 4t d’ESO havien de debatre la llei del reciclatge amb altres centres d’arreu de Catalunya. 

Des de l’Ajuntament de Salt es va voler celebrar aquest premi tant merescut i es va fer un acte a l’Institut Vallvera amb la presència dels docents, familiars, alumnes, l’alcalde, Jordi Viñas i el regidor d’Educació, Min Cunill. 

L’alcalde, Jordi Viñas, va pronunciar unes paraules adreçades a tots els presents a la sala: “Tots els que avui som aquí hem d’estar satisfets i orgullosos d’aquest premi perquè posa en valor la feina que es fan a les nostres escoles i instituts. L’educació és el pilar de la nostra societat. Una eina imprescindible per una societat avançada i justa”

El director de l’Institut Vallvera, Francesc Simon, juntament amb l’Alcalde i el Regidor, van fer entrega dels diplomes als alumnes de 4t d’ESO.

Val a dir que han estat un total de 35 alumnes els que han participat en el projecte i hi ha estat treballant amb el text durant quatre mesos. Aquest premi consisteix a fer que els membres de l’associació redactin un projecte de llei i l’enviïn a les escoles i instituts que formen part del projecte. 

Els diferents centres es divideixen en grups parlamentaris ficticis que han de debatre i fer esmenes en el text, imitant els tràmits habituals abans d’aprovar una llei. Finalment, hi ha un plenari amb tots els alumnes i els portaveus de cada grup han de fer un discurs de posicionament previ a la votació. En el cas de Salt, l’encarregada de llegir aquest text va ser Dounia Bounouh. 

En l’edició d’enguany del premi hi han participat catorze centres i 400 alumnes d’arreu de Catalunya. Tots ells es van distribuir en tres categories diferents: alumnes de Primària, de Secundària i de Formació Professional i Batxillerat. 

FER UN COMENTARI

Si us plau, introdueixi el seu comentari!
Si us plau, introdueixi el seu nom aquí