L’ Ajuntament de Salt posa en marxa el Pla Educatiu de Salt

 

Ahir el va presentar al Consell Escolar Municipal


La Plataforma per l’educació de Salt, moviment ciutadà format per entitats, col.lectius i institucions, demanava aquest estiu 2017 a l’Ajuntament de Salt treballar per a l’elaboració d’un Pla Educatiu de Salt que reflexionés sobre la realitat del municipi amb la inclusió de tots els agents, públics i privats, per elaborar una diagnosi que ordeni i prioritzi les accions socioeducatives de Salt per als propers anys.


L’Ajuntament de Salt, en consonància amb la seva línea de treball,va recollir immediatament la proposta i amb el suport d’un equip tècnic amb gran experiència va presentar ahir al Consell Escolar Municipal la diagnosi i el Pla Educatiu de Salt que s’han encarregat a l’empresa Xarxa Consultors. Aquesta proposta sorgeix de la necessitat de fer front a la realitat educativa del municipi, com la segregació escolar, assegurar la igualtat d’oportunitats per a infants i joves, i que aquesta repercuteixi en l’èxit escolar i la millora de la cohesió social del municipi. 


El projecte representa un cost de 13.310€ i constarà de dues fases, la primera de diagnosi socioeducativa que s’allargarà fins al febrer 2018, i la segona l’elaboració del Pla Educatiu Local a partir de la diagnosi des del Març fins al Setembre 2018.

La proposta tècnica que presenta Xarxa Consultors s’elaborarà a través d’un ampli procés participatiu i està basat en el treball en xarxa dels agents implicats amb un fort lideratge d’un grup motor format per un representant d’Ensenyament, el regidor d’Educació Min Cunill (ERC), els tècnics municipals, membres de la Plataforma ciutadana i la direcció de l’Escola d’adults, i  contempla els següents objectius: portar a terme un procés de diagnosi socioeducativa dels reptes i de les necessitats educatives del municipi, analitzar les polítiques educatives actuals en sentit ampli, al municipi, fixar eixos, línies d’actuació i objectius prioritaris del Pla Educatiu de Salt, d’acord amb la diagnosi socioeducativa del municipi i crear i enfortir les xarxes de cooperació i de treball en xarxa en matèria de polítiques educatives a nivell local.
 
L’enfoc d’aquest estudi es basa en la perspectiva de l’educació al llarg i l’ample de la vida, és a dir, es tindrà en compte les necessitats i millores educatives durant tot el cicle vital de les persones (de 0 a 99 anys) i alhora, es tindrà en compte tots els tipus d’educació (educació formal, educació en el lleure i l’esport, dins de l’àmbit familiar,…). Al mateix temps, l’estudi es focalitzarà en temes que preocupen especialment al municipi com són la segregació escolar, l’èxit educatiu, la cohesió social, la formació de famílies…

FER UN COMENTARI

Si us plau, introdueixi el seu comentari!
Si us plau, introdueixi el seu nom aquí