El nou servei, inclòs en el nou contracte de neteja que es desplegarà definitivament el pròxim octubre, permetrà alliberar els contenidors pels veïns i veïnes i evitarà el col·lapse de residus

L’Ajuntament de Salt ha posat en marxa aquesta setmana la recollida de paper i cartró porta a porta pels comerciants que generen un volum més alt de residus d’aquesta fracció a la ciutat. Un total de 89 comerços han respost de forma positiva al servei. La xifra representa gairebé la totalitat dels negocis afectats, com per exemple fruiteries o supermercats i actualment ja es recullen 2 camions diaris de paper i cartró.
 
La recollida es fa diàriament de dilluns a dissabte a partir de les 20 hores i evita que els embalatges dels comerços col·lapsin ens contenidors de paper i cartró.
 
La iniciativa facilita la feina dels comerciants, evita que els contenidors de les zones comercials quedin plens pels cartrons i papers de les botigues i millora la recollida selectiva ja que s’evita que es barregin diferents fraccions.
 
L’alcalde, Jordi Viñas, ha explicat que la recollida porta a porta del paper i cartró permetrà “incrementar el reciclatge amb els beneficis ambientals que això comporta” i, alhora, “reduir la despesa que li suposa a l’Ajuntament enviar a la incineradora les escombraries que no han estat destriades per fraccions”.
 
Dos agents cívics han visitat durant dues setmanes tots els comerços dels eixos comercials de la ciutat amb l’objectiu d’informar-los del servei. Amb la posada en funcionament de la nova recollida s’està realitzant una nova campanya informativa per resoldre possibles dubtes i incidències.
 
Estem posant les eines per millorar la recollida d’escombraries a la ciutat amb l’objectiu de fer front a una de les principals preocupacions ciutadanes”, ha informat l’alcalde.
 
Els comerços que incompleixin se’ls advertirà que en cas de reincidència, se’ls aplicarà l’ordenança de residus que contempla sancions d’entre 750 euros, per les infraccions lleus, i fins a 3.000 euros per aquelles més greus.
 
La recollida porta a porta del paper i cartró dels establiments comercials és una de les mesures previstes en el nou contracte de neteja que va entrar en vigor el passat mes de març i que es desplegarà definitivament a partir d’aquest octubre. Aquest nou contracte obliga a l’empresa cobrir les baixes dels treballadors per malaltia i vacances de manera que el servei no quedi afectat, com havia passat fins ara amb l’antic contracte.
 
El nou contracte preveu també, entre d’altres novetats, la recollida porta a porta de la poda en les cases que en generin, l’adquisició d’una netejadora elèctrica que ja ha començat a operar i la substitució de tots els contenidors actuals amb la instal·lació de nous contenidors més grans i que podran ser operats per camions de carga bilateral.
 
Des de l’inici de la implementació del nou contracte, ara fa 3 mesos, i malgrat no està encara desplegat totalment, les queixes rebudes per l’ajuntament referents a neteja i desbordaments ja han disminuït un 30%. La regidora d’entorn natural Marta Guillaumes destacava que “amb l’entrada en servei dels nous contenidors passat l’estiu i la recollida comercial porta a porta esperem eliminar els desbordaments en la seva pràctica totalitat, estarem molt pendents de l’evolució d’aquest tema“​

FER UN COMENTARI

Si us plau, introdueixi el seu comentari!
Si us plau, introdueixi el seu nom aquí