Salt es dota d’un Pla Educatiu com a eina de cohesió social i amb una mirada a llarg termini
Salt com a vila acollidora i educadora es fonamenta en l’educació a temps complet
Durant el ple també s’ha aprovat el ROM i el nou conveni col.lectiu dels treballadors
El Ple Municipal de Salt ha aprovat amb una amplia majoria el Pla Educatiu de Salt, un pla estratègic de les polítiques educatives locals que s’ha elaborat a partir d’un procés participatiu. Es va iniciar el 2017 amb una diagnosi de la realitat socioeducativa del municipi de Salt i en el qual hi ha participat tota la comunitat educativa. El Pla Educatiu compta amb cinc eixos, i s’estructura en 11 línies d’actuació, 37 objectius i 111 accions concretes.
El desplegament del Pla Educatiu es farà de forma bianual i tindrà vigència fins el 2025
Els tres principis específics del Pla Educatiu es concreten en:
- Trencar les lògiques de la segregació escolar i social per assolir l’èxit educatiu per a tothom.
- Educació 360 ( Educació a temps complet).
- Salt vila acollidora i educadora.
Els cinc eixos del Pla Educatiu es concreten en trencar les lògiques de segregació escolar i social per assolir l’èxit educatiu per a tothom, entendre l’educació com una activitat a temps complet – Educació 360º- que es fa al llarg de tota la vida i que ha de permetre la transició al món del treball. El Pla considera a Salt una vila acollidora i educadora i planteja la importància del coneixement, la comunicació, el treball en xarxa i l’avaluació del Pla Educatiu per part de tots els estaments implicats.
Les línies d’actuació del Pla Educatiu van dirigides a millorar les condicions d’escolarització de l’alumnat dels centres educatius de Salt, a incidir en els criteris d’elecció de centre per part de les famílies, l’ampliació de les oportunitats educatives i la construcció d’itineraris educatius adaptats a les necessitats i interessos d’infants i adolescents, el foment de l’educació a la petita infància i el suport a les famílies, la reducció de l’analfabetisme i l’ampliació de formació de persones adultes, la millora de l’orientació educativa i l’èxit en la transició escola‐treball, promoure l’educació a l’espai públic, la millora del coneixement de les necessitats i l’enfortiment de la comunitat educativa.
És fruit d’un procés participatiu de tota la comunitat educativa
L’alcalde, Jordi Viñas, ha manifestat que “aquest document és fruit d’un treball intens amb tota la comunitat educativa de la ciutat”, “tots ens hem arremangat per marcar un full de ruta clar i potent que ens permeti avançar com a ciutat educadora a temps complet”, ha afegit l’alcalde.
L’equip de govern ha presentat a tots els partits polítics la proposta de pressupost 2019 que incorpora una partida de 80.000€ per poder desplegar el pla educatiu el proper any i que contempla la contractació d’un nou tècnic per a l’àrea, així com diverses partides per a inversions i contractació de serveis professionals.
Durant el ple de desembre també s’han aprovat dos documents de gran rellevància per al bon funcionament intern del consistori.
En primer lloc s’ha aprovat el nou conveni laboral, que datava del 2002 i que s’estava debatent des de l’anterior legislatura. El document final que ha estat aprovat pels treballadors i que avui s’ha presentat al plenari, incorpora moltes adequacions a noves normatives, millores al capítol retributiu dels treballadors i condicions socials, així com un capítol de deures dels empleats i un codi de conducta.
En segon lloc s’ha aprovat el Reglament Orgànic Municipal (ROM). Un nou document que recull les aportacions de tots els grups municipals i així com les modificacions i canvis normatius. En el nou document les entitats que siguin part interessada en un tema podran presentar mocions al registre municipal i intervenir al ple per defensar-les
Ferran Burch, tinent d’alcalde, ha manifestat que la reforma “respon a la voluntat d’incrementar la participació ciutadana” i recalca que hi ha “el compromís de fer un reglament de participació que regularà les diferents formes i òrgans de participació ciutadana”