Dimecres, novembre 19, 2025
spot_img

La Última

El ple de Salt valida la instal·lació d’una caldera de biomassa a la zona esportiva del Pla

El ple municipal ordinari celebrat ahir a l’Ajuntament de Salt va aprovar l’inici del procés de licitació per adjudicar la concessió i el contracte d’obra per a la instal·lació d’una caldera de biomassa destinada a donar servei als equipaments esportius de la zona del Pla.

Segons el projecte executiu de xarxa de calor i calderes de biomassa a la Zona Esportiva del Pla de Salt, el cost estimat del projecte és de 745.000 euros, i es preveu que les obres tinguin una durada de sis mesos un cop adjudicat el contracte a l’empresa guanyadora del procés de licitació.

El tinent d’alcalde de Territori i Habitatge, Àlex Barceló, va recordar que “es tracta d’un projecte que, com a equip de govern, fa temps que volem tirar endavant. Ara que fa un parell d’anys que el preu de l’energia s’ha estabilitzat, considerem que és viable la seva rendibilitat i el tirem endavant”. Barceló també va remarcar que el projecte compta amb el suport de la Diputació de Girona, que hi aportarà una subvenció de 250.000 euros per ajudar a finançar-ne la construcció, i va avançar la voluntat que el projecte estigui enllestit durant l’any 2026 si el procés segueix els terminis habituals i no troba cap entrebanc pel camí.

L’alcalde de Salt, Jordi Viñas, va destacar que “aquest projecte és un pas endavant en la transició energètica del municipi i una aposta ferma per un model més sostenible, eficient i responsable amb el medi ambient”. Viñas també va posar en valor el potencial d’estalvi i eficiència de la nova instal·lació, afegint que “amb aquesta caldera no només reduïm les emissions contaminants, sinó que també alliberem recursos econòmics que podrem destinar a millorar els serveis als nostres veïns i veïnes”.

La nova infraestructura tindrà, en una primera fase, una potència d’1 megawatt, amb la possibilitat d’ampliar-la fins a un 50% més en el futur, segons les necessitats. L’estudi tècnic elaborat per a la proposta estima un estalvi anual pròxim als 48.700 euros. Aquesta xifra s’explica per dos factors:
– d’una banda, la substitució dels combustibles fòssils per estella forestal permetrà un estalvi estimat de 34.800 euros anuals (un 50% menys de despesa energètica); de l’altra, la major eficiència de la nova tecnologia i la seva automatització permetran estalviar prop de 13.900 euros més. El mateix model projecta que la nova instal·lació de biomassa permeti estalviar cada any l’emissió de 256,07 tones de CO₂.

Amb aquest projecte, Salt fa un pas estratègic cap a un model energètic més net i eficient, aprofitant els recursos naturals del territori i millorant la gestió dels equipaments municipals.

Latest Posts

spot_img

un xic de tot