Dilluns, gener 13, 2025
spot_imgspot_img

La Última

El PSC de Salt denuncia que el BRCAT és una excusa de l’Ajuntament

El PSC de Salt denuncia que el BRCAT és una excusa de l’Ajuntament per canviar Països Catalans

Els socialistes consideren que el govern municipal actua amb falta de transparència i que es pot millorar el transport públic sense aixecar el passeig 

El PSC de Salt ha denunciat que el projecte BRCAT de Bus «ràpid» entre Salt i Girona proposat pel govern de la Generalitat amb la connivència de l’Ajuntament de Salt és una excusa per canviar Països Catalans i la mobilitat del municipi sense consultar a la ciutadania ni als usuaris. El portaveu dels socialistes, Joan Martín, ha explicat que «les millores en el servei del transport públic entre Salt i Girona és poden fer sense la necessitat de canviar la principal via de comunicació del municipi. No cal gastar-se 4 milions d’euros per aixecar tot el Passeig Països Catalans i provocar greus problemes de mobilitat a Salt, cal solucionar els problemes concrets del Bus per continuar millorant el servei». 

El corredor BRCAT impulsat per la Generalitat de Catalunya amb el finançament dels fons NextGeneration, pretén modificar tot el Passeig Països Catalans de Salt i el Passeig d’Olot de Girona reservant per al Bus dos dels quatre carrils de circulació i eliminant tots els girs a l’esquerra. «La reducció de dos carrils de circulació provocarà més congestió a la mobilitat per Salt, ja que les vies naturals alternatives al Passeig Països Catalans son l’Avinguda de la Pau i la C65, carretera d’entrada a la autopista, que son dues vies actualment molt congestionades. A més la limitació dels girs a l’esquerra suposarà que els vehicles hauran de creuar per carrers dels barris de la Massana, Escriptors, Veïnat i Centre per tal de poder creuar Països Catalans augmentant el transit en aquestes zones» afegeix Martín. 

Conjuntament amb la modificació dels carrils de circulació del Passeig Països Catalans a Salt també es vol construir una nova rotonda amb l’encreuament de Marqués de Camps i un carril bici al mig de la via entre els dos sentits de circulació. «El model de carril bici central entre els dos sentits de la marxa suposa una proposta insegura pels usuaris, dificultant l’entrada i sortida i per haver de circular enmig de quatre carrils de trànsit motoritzat. A més és gastar diners perquè és del tot innecessari degut a que existeix un carril bici paral·lel al proposat molt ben valorat i utilitzat pels usuaris» explicava el portaveu socialista. 

El projecte de «la Generalitat» està en fase de finalització i es preveu que després es liciti l’obra sense obrir un període d’exposició pública a la ciutadania ni donar compte al ple, segons va informar el regidor Alex Barceló a l’últim ple. El cap de llista del PSC es pregunta com pot ser que la Generalitat actuï directament a la principal via de circulació del municipi i els saltencs i saltenques no puguin dir res «On queda l’autonomia municipal i el coneixement del present i del futur municipi si el propi Ajuntament i els ciutadans no podem debatre un canvi tan substancial? La Generalitat el que ha de fer és actuar on té plena competència i connectar l’entrada de l’autopista amb la carretera de Bescanó per reduir el trànsit pel centre de Salt» afirmava Martín. 

Finalment els socialistes s’han dirigit al govern del municipi «creiem que hi ha manca de transparència en aquest assumpte, no s’ha explicat prou ni prou bé el que implica el BRCAT al municipi, i més sense tenir vies alternatives disponibles. Es pot millorar el servei de transport públic sense fer les obres al passeig i l’Ajuntament de Salt ha de poder dir quelcom sobre aquest fet, no ens podem creuar de braços i deixar que la Generalitat comenci la casa per la teulada en matèria de mobilitat al nostre municipi».

Latest Posts

spot_img

un xic de tot