Les famílies de les escoles públiques de Salt hem rebut amb perplexitat la notícia de la NO continuïtat
de la sisena hora per aquest pròxim curs 2020-21
. Salt necessita una administració que doni suport,
impuls i ajuda a l’escola pública per a resoldre els reptes educatius a què ha de fer front. Cal la construcció
de diversos edificis pendents, falten recursos, estratègies i polítiques que ajudin a millorar les oportunitats
escolars i de vida de tots els infants i cal revertir l’actual situació de segregació escolar que viu la vila.


Durant les dures retallades pressupostàries del 2011 la sisena hora va ser una de les mesures eliminades a
totes les escoles públiques de Catalunya, però es va mantenir a tots el centres de màxima complexitat. A
Salt tots els centres públics son considerats de màxima complexitat i per aquest motiu no entenem com, un
dels recursos que tenim per fer front a la nostra singularitat, pugui ser eliminat així com si res.


Per aquest motiu, les Ampas organitzades a través de la Coordinadora volem manifestar el següent:

  1. Les famílies hem estat excloses, una vegada més, d’una decisió que afecta directament a la nostra vida diària, a la conciliació de la vida laboral i familiar, i als recursos educatius que es destinaran als nostres fills i filles, que seran inferiors.
  2. No entenem com havent-hi diferents espais de debat i participació de la comunitat educativa de la ciutat (Pla educatiu de Ciutat, Consell Escolar Municipal, diferents grups de treball, etc.), l’Ajuntament de Salt, el Departament d’Educació i les direccions del centres no hagin tingut en consideració, l’opinió de tota la comunitat educativa sumant-t’hi també mares, pares i entitats socials, esportives i del lleure. Som o no som comunitat educativa?
  3. A Salt la segregació escolar que patim, sobretot entre escola pública i concertada, pot veure’s alimentada si augmentem la diferència en quantitat d’hores, que arriben a 175 hores menys a l’any, que es destinen en uns centres respecte a altres.
  4. Amb aquesta desició, el temps de menjador s’haurà d’ampliar mitja hora més al dia. Comptant que és un espai amb fortes mancances pressupostàries i educatives, i reiterades dificultats en la gestió, trobem desencertat ampliar-ne l’horari sense fer-ne una revisió en profunditat.
  5. Entenem que l’organització d’horaris i espais dels centres davant la situació de la pandèmia que vivim sigui complexa. Tot i això, si la decisió d’eliminar la sisena hora és per motius organitzatius de cada centre, perquè no es busquen solucions abans de retirar-la? I si els centres no troben la manera, perquè no es planten i s’exigeixen solucions? Les famílies els donaríem suport.
  6. Si la decisió és per raons pedagògiques (o per la no utilitat del recurs) perquè no s’obre un debat real que faci front a les demandes reiterades de l’educació 360 a temps complet? No ha servit fins ara la sisena hora per poder potenciar més la lectura, les arts i l’educació emocional? I si no ho ha fet, no podria?

Creiem que el resultat d’aquesta decisió comportarà problemes, dificultats i més diferències i ha posat de relleu una falta de comunicació i coordinació entre els agents educatius de la ciutat. De fet, les famílies hem estat ignorades com a agent educatiu. A més, veiem perillar la continuïtat de la sisena hora, més enllà de la situació temporal de la pandèmia.

A Salt tothom s’omple la boca amb l’educació 360 a temps complet però caldria no deixar anar una mà si no es té l’altra ben agafada. Venim d’un final de curs complicat que ha afectat especialment als més vulnerables. Tindrem un estiu llarg i mancat dels recursos extres d’educació que segurament tocarien, i per si no fos poc, per acabar d’estocar la bèstia, arriba la notícia d’un inici de curs minvat de recursos. Les coses no s’han fet bé i segurament tindrà conseqüències.

Per tots aquests motius demanem que es reconsideri la desició i es mantingui la sisena hora als nostres centres.

Coordinadora d’AMPAS de Salt

FER UN COMENTARI

Si us plau, introdueixi el seu comentari!
Si us plau, introdueixi el seu nom aquí