Mostra del procés creatiu d’”Hyperboles” de Cie SCoM
Esdeveniment del Canal.


«Hyperboles» és un projecte de creació ambiciós que explora les zones de ressonància entre l’skateboard i l’acrobàcia, dues disciplines físiques, espectaculars i exigents, històricament i culturalment dominades pels homes. La peça interroga els gestos, els cossos i els relats que es despleguen en aquestes pràctiques, posant al centre la qüestió del lloc de les dones.
En reunir artistes circenses i skaters provinents de cultures i trajectòries diverses, «Hyperboles» es construeix com un espai de trobada on cada intèrpret aporta el seu vocabulari, les seves tècniques i les seves experiències, alimentant un diàleg constant entre les disciplines. Més enllà de la performance física, la creació porta una reflexió sensible i política sobre la visibilitat, l’afirmació i la legitimitat dels cossos de dones en aquests àmbits de pràctica, afirmant l’escenari com un lloc de reapropiació, d’emancipació i de potència col·lectiva.
La mostra arriba en el marc del procés de creació que Coline Garcia desenvolupa a El Canal, dins la companyia SCoM. El seu mètode, gairebé etnogràfic, parteix de l’experiència directa amb el públic: a «Borborygmes» (2016) i «M.A.I.S.O.N» (2019) es va endinsar en aules amb infants per recollir les seves visions sobre el cos i la família, i a «Boîte Noire» (2023) va treballar amb adolescents la relació entre la sexualitat i les dinàmiques de dominació masculina. Aquesta manera de construir l’espectacle, amb temps i relacions properes amb els públics, és també l’enfocament que es desplega en aquest nou projecte.
Concepció i direcció escènica: Coline Garcia
Mirada coreogràfica: Pierre Rigal
Assessorament dramatúrgic: Alice Carré
Assistència a la direcció: Capucine Mandeau
Intèrprets: Eline Nijboer, Margaux Lissandre, Camille Chamoulaud, Melissa Horvath i Lola Schwartz (en procés de confirmació)
Escenografia: Vincent Gadras
Disseny d’il·luminació: Elsa Revol
Vestuari: Elodie Sellier
Regidoria d’il·luminació: Samson Milcent
Regidoria general: Samson Milcent
Regidoria d’escenari: Fanny Hugo i Madeleine Hladky
Direcció de producció: Régis Huvelin
Producció: Laurine François i Companyia SCoM – Coline Garcia
Es tracta d’una mostra de procés d’un projecte escènic encara en procés de creació.






Data: 2026-10-08 11:30:00
[+] Enllaç


