Dimecres, abril 17, 2024
spot_imgspot_img

La Última

Set escoles participen a la 10ena edició de la final del Concurs de Retòrica

Set escoles participen a la 10ena edició de la final del Concurs de Retòrica, que s’ha fet a la Coma Cros

Sis escoles de Salt i una de Girona han participat aquest matí a la desena edició de la final del Concurs de Retòrica de centres educatius de la comarca del Gironès, que s’ha fet a l’auditori de la Coma Cros. Uns 220 alumnes de sisè de primària de les escoles Les Deveses, La Farga, Col·legi FEDAC, el Pla de Salt, Col·legi Escola Pia i l’escola Silvestre Santaló de Salt i el Col·legi Sagrada Família de Girona han omplert l’auditori de la Coma Cros per seguir les evolucions de la final de retòrica.

Dividits en vuit equips diferents, els representants de cada centre educatiu s’han hagut d’enfrontar a les temàtiques escollides per aquesta final. Els temes dels debats en què uns havien de defensar les postures a favor i els altres anar-hi en contra han estat sobre la necessitat o no de regular l’ús dels mòbils a una edat concreta, així com si els patinets han de tenir un ús lliure o regular-ne l’ús  de manera estricte. Els altres dos temes que han generat el debat entres les escoles participants han estat si s’ha de mantenir la segregació de gènere en els esports o com es fa a les botigues de roba i el darrer tema debatut era si la setmana laboral ha de passar a ser de 4 dies o quedar-se en els cinc  dies de treball actuals.

Tots els debats s’han fet sota l’atenta mirada del jurat del concurs que aquest any l’han integrat, Pep Tort, expert i creador del concurs de retòrica, Margarida Gallardo, regidora de Seguretat Ciutadana, Protecció Civil i Festes de l’Ajuntament de Salt, Pere Costa, tècnic del Departament d’Educació i Jordi Ventura de l’equip de Recursos Pedagògics dels Serveis Educatius del Gironès.

Tot i que en la jornada final d’avui només hi han participat quatre alumnes de cada classe que han fet de portaveus, cal subratllar que l’important és la fase preparatòria que fa cada escola a nivell intern i on tots els alumnes posen en pràctica el debat i l’argumentació que permet treballar aspectes de l’expressió oral en públic. El cronòmetre ha presidit cada debat on els grups feien una presentació i posicionament, presentaven la seva argumentació, debatien lliurement i cada grup feia les seves conclusions del debat i el tema. Això obligava als portaveus a escoltar els rivals i buscar noves argumentacions per rebatre els missatges dels contrincants per obtenir una bona valoració del jurat. L’auditori ha seguit tots els debats amb atenció i entre debat i debat han gaudit de les propostes de dinamització que han fet des de la Fàbrica Jove, tot amb la presentació i coordinació dels alumnes de l’institut Vallvera de Salt que han acabat repartint els regals per a tots els participants.

Latest Posts

spot_img

un xic de tot