Salt recull més de 248 tones d’orgànica a comerços en vuit mesos i fa una valoració molt positiva del servei
El servei de recollida de fracció orgànica als comerços de Salt, en funcionament des del juliol de 2024, ha estat valorat molt positivament per l’Ajuntament després dels primers vuit mesos de desplegament. En aquest període, una seixantena d’establiments han contribuït a recollir més de 248 tones de residus orgànics, el que representa un 15,74% del total de la fracció orgànica generada al municipi, que fins a l’agost era de 1.577 tones.
Aquest servei, que forma part del nou contracte de recollida de residus i neteja viària adjudicat a FCC per un import de 7,9 milions d’euros, es presta de dilluns a dissabte entre les 20 i les 23 hores.
Les dades evidencien una tendència a l’alça: al maig es van recollir 31,28 tones, al juny 37,4, al juliol 41,82 i a l’agost 38,46, unes xifres molt superiors a les dels primers mesos, quan se situaven entre les 24 i 26 tones mensuals.
Un dels aspectes més destacats del servei és el baix percentatge d’impropis, que actualment és del 5,95%. Aquesta xifra es podria reduir fins al 2% si es filtren elements com el menjar precuinat amb envasos.
Per millorar encara més la qualitat de la recollida, l’Ajuntament i l’empresa concessionària preveuen impulsar noves campanyes de sensibilització amb els establiments, mitjançant l’educadora de carrer. A més, es treballa perquè hipermercats, escoles i instituts s’incorporin al servei, atès que són grans generadors de matèria orgànica.
L’alcalde de Salt, Jordi Viñas i Xifra, ha destacat que “els resultats ens confirmen que estem en el bon camí” i ha agraït la implicació del teixit comercial. Per la seva banda, la regidora de Serveis Públics, Núria Heras Colomer, ha remarcat que el repte és reduir encara més els impropis i ha valorat “molt positivament” aquest primer any de funcionament.