Dimecres, maig 29, 2024
spot_imgspot_img

La Última

Salt activa contracte clau de neteja per 8M€ per dos anys

Salt portarà a ple el nou contracte de recollida de residus i neteja viària per gairebé 8 milions d’euros per dos anys

El govern de l’Ajuntament de Salt portarà en el proper ple ordinari, que se celebrarà el dilluns 13 de novembre, el nou contracte de recollida de residus i neteja viària per als pròxims dos anys per un valor de gairebé 8 milions d’euros. Actualment, el servei l’ofereix Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) però l’adjudicació del servei a aquesta empresa arriba a la seva fi al mes de febrer del 2024. Aquesta quantitat suposa un augment de més d’un milió anual en la despesa del consistori. Les raons d’aquest increment de preu són l’encariment d’alguns elements com la benzina, un 28%,  i l’actualització de sou dels treballadors, segons l’augment de l’IPC en els darrers anys, que és del 14.90%. El contracte de recollida d’escombraries i neteja viària és el més important del consistori saltenc i és que els 3,9 milions anuals suposen aproximadament un 10% del global del pressupost anual.

El plec de clàusules del nou contracte incorpora diverses millores en el servei que haurà de prestar la nova empresa adjudicatària. Així per exemple, com a novetat el nou servei de recollida d’escombraries afegeix la recollida de fracció orgànica comercial, que es realitzarà sis dies a la setmana als vespres. Altres millores que incorpora la nova contracta és la neteja amb profunditat quatre vegades l’any de la part de sota dels contenidors de càrrega bilateral, duplicant el que es feia fins ara. Amb la mateixa voluntat per afegir millores al servei se sumaran 250 hores més d’escombrat de reforç quan es precisi i al sector del municipi que pertoqui.

El govern municipal també ha inclòs en el nou contracte uns criteris objectius de control de qualitat del servei que permetrà al consistori poder penalitzar l’empresa si no es compleixen els paràmetres de qualitat del servei de neteja de contenidors o es detecta una neteja deficient d’alguns espais. Per millorar també el servei d’atenció al ciutadà, es disposarà d’un administratiu d’atenció al púbilc que gestionarà directament les queixes dels veïns.

El nou contracte preveu afegir dues recollides extres per cobrir possibles desbordaments de la fracció rebuig cada setmana, respecte al servei que s’està realitzant en l’actualitat. També es compraran i renovaran cinc illes de contenidors que al llarg d’aquest contracte s’han malmès o es troben en mal estat. 

El tinent d’alcalde de l’àrea de medi ambient, Àlex Barceló, posa en relleu que el nou contracte prevegi «un major control sobre el servei de recollida de residus i neteja viària i doti al consistori de fórmules de penalització sobre l’empresa si es detecta algun servei no realitzat o no s’ha fet com pertocaria.»

La regidora de Desenvolupament Local i Serveis Urbans, Núria Heras, subratlla la millora que ha de suposar «la nova recollida de fracció orgànica comercial perquè evitarà que s’omplin els contenidors d’aquest residu destinats a la ciutadania i s’evitarà desbordaments puntuals a determinats sectors.» En la mateixa línia, la neteja en profunditat  dels contenidros dos cops més a l’any «ha d’evitar males olors en els mesos de més calor i permetrà oferir una millor imatge general del municipi.»

L’actual empresa compta amb un personal de 40 persones per realitzar totes les tasques assignades. Pel que fa a la neteja viària, es manté la distribució del municipi en nou sectors, en els quals es preveu que els barris més cèntrics l’escombrada es faci matí i tarda de dilluns a dissabte, mentre que l’escombrat mecanitzat es farà un cop per setmana a totes les àrees de la vila. El servei inclou un pla de fulles per executar 40 dies l’any recollida d’aquests elements vegetals en determinades èpoques de l’any, la neteja dels aparcaments un cop per setmana o la neteja de places toves i fonts cinc dies per setmana, entre d’altres. 

Què opineu? Què afegiríeu en aquest nou contracte?

Latest Posts

spot_img

un xic de tot